"Nie mów, że nie masz czasu. Masz tyle samo godzin na dobę, ile mieli Helen Keller, Pasteur, Michał Anioł, Matka Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson i Albert Einstein."
H. Jackson Brown Jr
Tak moi drodzy, często szukamy wymówek twierdząc, że wciąż brakuje nam czasu na podjęcie pewnych działań i zrobienie czegoś naprawdę wielkiego. Zamiast ciągle narzekać weźmy się w garść i zróbmy wreszcie krok do przodu!! Dziś sama złapałam się na tym, że próbuję usprawiedliwić moje niezorganizowane w ostatnim czasie życie ( zostawiając komentarz u jednej z Was :)).
Niektórzy z nas potrzebują, albo tzw."kopa" od losu, albo zwykłego kalendarza :)
Jeśli już zdecydowaliście, że przydałoby Wam się trochę więcej czasu- do dzieła!
PO CO MI TEN CZAS?
Przede wszystkim zapiszcie co chcielibyście w przeciągu dnia zrobić, czego dokonać, a na co do tej pory brakowało Wam czasu.
To może być...ugotowanie kolacji dla ukochanej osoby, przeczytanie zaległej książki, spotkanie się ze znajomymi, których dawno nie widzieliśmy...cokolwiek. Ważne, abyście wiedzieli czego chcecie dokonać.
KONKRETNY PLAN
Pamięć ludzka jest dobra, ale krótka i wielokrotnie lubi Nas zawodzić, dlatego dużym ułatwieniem będzie sporządzenie konkretnego planu dnia. Najkorzystniej jest zapisać wszelkie czynności, które w danym dniu musimy wykonać oraz przybliżony czas na realizację. Pamiętajmy również o czynnościach priorytetowych.
WYELIMINUJ ZBĘDNE CZYNNOŚCI I CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE
Decydując się na podjęcie jakiegoś zadania zacznijmy od wyłączenia telewizora, komórek, komunikatorów, portali społecznościowych i skrzynki pocztowej, a jeśli to możliwe wyłączmy cały komputer. Zamknijmy drzwi i przemyślmy, czy wszystkie zaplanowane czynności są niezbędne, a wykonanie ich jest konieczne i obowiązkowe. Czasami sami dokładamy sobie niepotrzebnych czynności.
NAJPIERW JEDNO, POTEM DRUGIE
Wiele osób chcąc wszystko szybko zrobić zabiera się za kilka czynności na raz. W rezultacie żadne z podjętych zadań nie jest skończone i wykonane dokładnie, co sprawia, że wynik nie jest zadowalający, a nasz czas, tak naprawdę został zmarnowany. Często więc musimy poświęcić kolejne, minuty, godziny, a niekiedy nawet następny dzień na dokończenie danej sprawy. Bywa i tak, że nasze zadanie musimy zacząć realizować od początku.... tak naprawdę tracąc przy tym dwa razy więcej czasu, niż gdybyśmy wykonali wszystko w określonej kolejności.
NIE ODKŁADAJ NA JUTRO
Jeśli wykonanie jakiegoś zadania zajmie Ci mniej niż 15 minut- zrób to od razu. Nie odkładaj na jutro, nie przekładaj na później. Wykonaj i odhacz jako wykonane:)
NIE RÓB WSZYSTKIEGO SAMEMU
Oczywiście nikt nie zrobi tego lepiej niż my sami.... Warto jednak o tym czasem zapomnieć. Jeśli tylko mamy możliwość zaoszczędzenia czasu dzięki umiejętnościom innych osób dlaczego by z tego nie skorzystać? Jeśli inna osoba nie posiada takich umiejętności jak Wy, warto ją trochę podszkolić, nauczyć czegoś nowego i nie brać całego ciężaru na siebie.
Czasami wystarczy jedynie dobrze zaplanować dzień, aby okazało się, że doba nie jest tak krótka jak myśleliśmy :) O tym wspominałam Wam już przy okazji wprowadzenia w życie NAWYKU NR 2, którego do nawyków chwilowo niestety nie zaliczam ( dzięki chorobie i sprawom, które wzięły górę nad resztą ), a od tego właściwie powinnam zacząć ten post :)
Dokladnie ja tez czasem a nawet czesto mowie ze nie mam czasu ;/
OdpowiedzUsuń"Nie mów, że nie masz czasu. Masz tyle samo godzin na dobę, ile mieli Helen Keller, Pasteur, Michał Anioł, Matka Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson i Albert Einstein."
OdpowiedzUsuńH. Jackson Brown
oni byli kreatywni.nie leniwi.
być leniwcem bardzo często mi się to zdarza.a wystarczy być kreatywnym jakie to proste.he
:)))p
pomocna notka..
OdpowiedzUsuńZAPRASZAM- jestem nowa;)
Bardzo fajny wpis :) Rzeczywiście to zwykłe lenistwo, nic więcej :)
OdpowiedzUsuńMój ulubiony cytat, który sprawdza się w wielu sytuacjach (zwłaszcza tych spowodowanych rzekomym brakiem czasu): " KTO NIE SZUKA SPOSOBU, SZUKA POWODU " - jak dla mnie bardzo trafny:)
OdpowiedzUsuń