sobota, 22 października 2011

Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce, czyli 10 sposobów na zdobycie dobrej energii :

 Też tak macie, że czasami budzicie się i nic wam się nie chce? Dziś mam dla Was moich...


10 sposobów na zdobycie dobrej energii :

1. Bądź na tak!! - Wielu ludzi jedyne co robi to szuka wymówek w każdej dziedzinie życia. Osobiście obserwuję wiele takich przypadków. Te osoby ograniczają swoje działanie i tym samym blokują przepływ pozytywnej energii , np. na naukę jestem już za stara; nigdzie nie pojadę, bo nie mam czasu i pieniędzy; poszłabym z Wami, ale ..zawsze coś. Zamiast powiedzieć Tak!! Zrobię to. Uda mi się ( jeśli ktoś bardzo czegoś chce, nie ma rzeczy niemożliwych, pytanie brzmi, czy chce? )

2. Zacznij się ruszać- Ruch sprawia, że mamy więcej energii. Nie mówię tu o katowaniu się na siłowni, czy bieganiu, jeśli to nie sprawia Ci przyjemności. Czasami wystarczy zwykły spacer lub jazda na rowerze. Każdy powinien wybrać opcję najlepszą dla siebie.

3. Wstawaj wcześniej- O tym już pisałam przy okazji wpisu pt." Nawyk nr 2". Ja już wprowadziłam w życie codzienne wstawanie i mam o wiele więcej czasu, który mogę wykorzystać na to, na co wcześniej mi go brakowało.

4. Słuchaj swojej ulubionej muzyki- Ważne żeby rytmy jakich słuchasz pozytywnie na Ciebie działały. To nie musi być muzyka poważna, która podobno jest dobra na wszystko..niech  to będzie Twoja ulubiona nuta, przy której od razu poprawia Ci się nastrój. Można w tym celu utworzyć np. na pulpicie folder pt."Pozytywne hity" lub "Energetyczne rytmy ", cokolwiek. Słuchaj tego, co sprawi, że zaczniesz tupać nogą i nucić sobie pod nosem.

5. Relaksuj się - Relaks to podstawa. Lepiej czasem wrzucić na luz, niż później dochodzić do siebie przez długi czas. Aby nasz organizm mógł dobrze funkcjonować musi odpocząć. Czasem wystarczy popołudniowa drzemka. Jeśli mamy później w planie jakąś pracę umysłową musimy pamiętać, aby drzemka nie była dłuższa niż 45 min. Po takim czasie organizm będzie wypoczęty i swobodnie "wróci do rzeczywistości". Dłuższy sen sprawi, że będziemy zaspani i ciężko nam będzie zabrać się za cokolwiek.

6. Jedz zdrowo - Nie chodzi mi o przejście na dietę, ale spożywanie wartościowych produktów, które są niezbędne do produkcji dobrej energii. Powinny być to produkty pełne witamin. Najlepiej unikać potraw ciężkostrawnych, bo wtedy tracimy bardzo dużo energii, aby je spalić, a nie na tym nam zależy.

7. Myśl pozytywnie!!!- O pozytywnym myśleniu też już wspominałam przy okazji wpisów pt. "Szczęście, odczuwać znacznie częściej" i "Afirmacje". Tytułem przypomnienia.. pozytywne myśli napędzają pozytywne zdarzenia :)

8. Znajdź sobie pasję- Jeśli robimy coś z pasja czerpiemy z tego satysfakcję i od razu robi się lepiej. Mamy jakiś cel, który chcemy zrealizować i dążymy do jego realizacji. Jeśli jeszcze nie masz swojej pasji dobrą metodą jest zrobienie małego eksperymentu. Można przez pewien czas np. 15-30 dni robić rzeczy, których wcześniej nie mieliśmy okazji robić, bo najzwyczajniej w świecie nam się nie chciało, albo brakowało nam czasu lub te czynności nie były dla nas atrakcyjne. Ważne, żeby nasze działanie wprowadziło coś nowego w życie ( można się wybrać na ścianę wspinaczkową, wziąć udział w rajdzie samochodowym, zapisać się na taniec brzucha itd.- to zależy od Ciebie). Efekty mogą być zaskakujące. Może coś spodoba Ci się tak bardzo, że stanie się to Twoją pasją, a nie częścią eksperymentu?

9. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi- Sprawa oczywista. Jeśli dookoła są sami pesymiści to i nam taki stan się udziela. Dlatego warto przebywać w towarzystwie pozytywnie nastawionych ludzi, którzy wnoszą fajne chwile w nasze życie. 

10. Przywołuj miłe wspomnienia- One na pewno dodadzą energii. Trzeba tylko przewinąć nasz wewnętrzny film i jeszcze raz w myślach przeżyć te piękne chwile.

Mam nadzieję, że moje sposoby dodadzą Wam energii i przetrwacie tegoroczną jesień i zimę, potem wiosna, a wtedy ze wszystkim jest łatwiej :)


 A na koniec najlepsza reklama jaką ostatnio udało nam się zobaczyć.. Polecam :)

6 komentarzy:

  1. Brawo-świetny tekst. Ja tez uważam, że trzeba być nastawionym optymistycznie :) W ogóle ze wszystkimi punktami się zgadzam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałaś oTAGowana :)
    http://xoiknowyoulovemexo.blogspot.com/2011/10/przypomnienie-o-rozdaniu-tag-tell-me.html

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba sobie wydrukuję zaraz te przykazania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow.. "Malko" przez przypadek znalazłem Twojego bloga, a dokładniej ten post :) Nie powiem, całkiem dobre porady i interesujący tekst. Z ciekawości otworzyłem z pomiędzy wyników wyszukiwania google i patrzcie.. kto go prowadzi ;) Pozdrawiam Malitka :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Szymek:) częściej zapraszam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad, każdy Twój komentarz jest niezwykle cenny:)
Anonimowi, proszę się podpisywać.