niedziela, 29 czerwca 2014

jak zrobić wodę różaną domowym sposobem?

Dzis kolejna porcja babcinych ekologicznych sposobow.
Tym razem przepis na wode rozana, ktora jest wspanialym "kosmetykiem" wspomagajacym kondycje skory. Swietnie radzi sobie rowniez ze skora tradzikowa.



Moja babcia jest po 70- tce, a niejedna 40-stka moglaby jej pozazdroscic niesamowicie gladkiej cery. Uwierzcie mi, ani jednej (starczej) zmarszczki! Niesamowite...
Nie wiem czy to zasluga wody rozanej, ktora zawsze sama przyrzadzala i codziennie rano zraszala nia swoja twarz, ale cos w tym musi byc na pewno...


Dawniej nie bylo "super" kremow z cala tablica Mendelejewa, nie bylo botoksu i nikt nie robil sobie operacji plastycznych. Kosmetyki byly trudno dostepne, a kobiety musialy radzic sobie domowymi sposobami.Wszystko czego uzywaly, aby dbac o urode, bylo najbardziej naturalne jak tylko moglo byc. Korzystaly jedynie z darow natury tj. pokrzywa, platki roz, bez itd.

I patrzac dzis na moja babcie, moge stwierdzic, ze to naprawde dziala!  Nie myslac dlugo zadzwonilam do babci i specjalnie dla Was zdobylam przepis ;)



PRZEPIS NA ROZANA MGIELKE / TONIK (do twarzy i ciala):
  • platki roz dokladnie pluczemy (najlpiej, zeby byly z dzialki, wtedy mamy pewnosc, ze nie byly niczym pryskane)
  • nastepnie zalewamy je wrzatkiem i odstawiamy na 24 h (otrzymamy rozany wywar)
  • po uplywie doby odcedzamy nasza miksture (platki mozemy wyrzucic)
  • wode przelewamy do szklanego naczynia (sloik itp) i trzymamy w lodowce (ja przelalam czesc wody do buteleczki po kupnej mgielce, ale w plastikowym opakowaniu nalezy trzymac nie dluzej niz 3-4 dni)
  • najlepiej jest ja zuzyc w preciagu 2 tygodni
Taka woda mozemy przecierac twarz i cale cialo. Swietnie odswieza i pieknie pachnie!

Udanej niedzieli :*






3 komentarze:

  1. brzmi ciekawie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem, że wody kwiatowe/ hydrolaty powstają przez destylację parą wodną. mam wiele róż, które już więdną więc jeśli mi czasu i chęci starczy może spróbuję. Używam hydrolatu różanego ba mam suchą skórę ze skłonnością do podrażnień.

    OdpowiedzUsuń
  3. a czy mozna poddac fermentacji.. taka woda rozana dla facetow ? bo to chyba lepsze niz te.. siarczane :) :p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad, każdy Twój komentarz jest niezwykle cenny:)
Anonimowi, proszę się podpisywać.