poniedziałek, 20 lutego 2017

DIY, DZIECKO: Malowanie koszulki


Dzis kolejny wpis z cyklu tych kreatywnych. Tym razem padlo na malowanie koszulek.

W sieciowkach mozemy dostac roznego rodzaju t-shirty z nadrukami i albo nie sa (wedlug mnie) warte swojej ceny ( bo ich jakosc pozostawia wiele do zyczenia), albo pozniej wszyscy chodzimy w tym samym. 
Zrobienie wlasnej unikalnej koszulki to swietny pomysl na pobudzenie swojej kreatywnosci i naprawde fajna zabawa! Smialo mozecie wlaczyc w jej przygotowanie swoje dzieci (zwlaszcza jesli sa w wieku przedszkolnym lub szkolnym)- mysle, ze ta forma rozrywki bardzo im sie spodoba, a wlasnorecznie wymalowana koszulka moze byc fajnym prezentem dla babci lub dziadka, badz pozostac pamiatka na lata. Mozecie ja pomalowac flamastrami, porobic steple farbami, odbic stopki, raczki lub napisac urodzinowe zyczenia. Wszystko na co macie tylko ochote.

Do wykonania koszulki potrzebujemy:
  • koszulke- najlepiej w jasnym kolorze
  • olowek
  • farby lub flamastry do tkanin
  • projekt, ktory przeniesiemy na kartke, a pozniej na koszulke
  • kartonik
  • czarny marker
  • klamerki do prania, spinki do wlosow, zacisk itp.

DO DZIELA!

Zaczynymy od stworzenia projektu. Ja marzyam o t-shirtcie z jednorozcem, wiec taka wlasnie fraze wpisalam w google. W grafice pojawilo mi sie kilka obrazkow. Wybralam ten. ktory odpowiadal mi najbardziej i przykladajac kartke do minitora przenioslam wzor na papier. 

Wybralam rowniez napis, ktory chcialam umiescic na mojej koszulce. Nastepnie z pomoca przyszla mi strona dafont.com. W zakladce SCRIPT, przeszlam do podstrony Calligraphy, wpisalam swoj tekst- potem postapilam dokladnie tak samo jak w przypadku mojego obrazka jednorozca (przerysowalam napis na kartke, przykladajac ja do mojego monitora). Calosc poprawilam czarnym markerem.


Jesli mamy juz gotowy projekt mozemy zabrac sie za przeniesienie go na nasza koszulke. Tu bardzo wazna sprawa jest podlozenie kawalka kartonika pomiedzy dwie warstwy materialu  (tak aby nasze farby lub flamastry nie zabarwily nam tylu koszulki ). Podkladamy nasz wzor pod wierzchnia warstwe tkaniny. Nastepnie spinamy calosc ze soba za pomoca, klamerek, spinek itp., aby nic sie nie rozjezdzalo. "Odkalkowujemy" nasz wzor na nasz t-shirt przy pomocy olowka i poprawiamy czarnym flamastrem do tkanin. Tym sposobem mamy juz kontur, gotowy do wypelninia kolorem.



Tak przygotowana koszulka gotowa jest do  kolorowania. Tu oczywiscie pelna dowolnosc. Mozecie uzyc farb lub kontynuowac zabawe flamastrami.


Moja koszulka juz prawie gotowa!


Na koniec nalezy calosc jedynie przeprasowac zelazkiem, w celu utrwalenia naszych flamastrow.


Pomalowany i zaprasowany t-shirt mozemy od razu zalozyc na siebie ;)
Jak Wam sie podoba efekt koncowy?


*koszulke nalezy prac maksymalnie w 40.st C


Pozdrawiam,
A.

4 komentarze:

  1. Fajny pomysł. Muszę poszukać tych flamastrów do tkanin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoje zamawialam na niemieckim E-Bayu, ale pewnie na Allegro tez da sie kupic ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziekuje, mam ostatnio slabosc do jednorozcow!

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony ślad, każdy Twój komentarz jest niezwykle cenny:)
Anonimowi, proszę się podpisywać.